Fritagelse fra undervisningen

Når man anmoder om ferie udenfor skolens normale ferieperioder Kolind skole

• Enkeltdagsfravær: Anmodningen sker via AULA til den primære voksne, som også svarer på anmodningen.
  • Flerdagsfravær: Anmodningen sker via AULA til den primære voksne og skolens leder, Lene Kirkegaard.
  • Forældrene overtager selv undervisningsforpligtelsen i ferien.
  • Eleven har sammen med forældrene selv ansvaret for at søge oplysninger om, hvad klassen har lavet eller skal arbejde med i den periode, hvor eleven er eller har været fritaget. Forældre kan ikke forvente, at lærere laver ekstra planer eller materialer til jeres barn forud for en ferie. Her opfordres til, at man følger ugeplaner, forløb på Min Uddannelse samt eventuelt kontakter klassekammerater for hjælp til opfølgning.

Ferie er godt for alle, og det betyder, at vi naturligvis ønsker god tur, når I beder om ferie.
Vi vil dog, hvis vi skønner, at det vil være problematisk for elevens faglige og/eller sociale udvikling, gøre opmærksom på, at vi ikke anbefaler et sådant fravær.
Vi opfordrer til, at I, i det omfang det er muligt, følger skolens normale ferieperioder, da såvel den faglige og sociale udvikling trives bedst ved fremmøde på skoledage.